Thursday 26 June 2014

SEPETANG BERSAMA USTAZAH… SIRI 1

Ustazah Hajjah Hafsa binti Syed Mohamad menyampaikan ceramahnya
mengenai, betapa pentingnya ilmu kepada manusia.


Oleh: Charmila Tagore

Foto : Ashwarya Rai
 Kuala Kurau -  Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) Parit Buntar dibawah unit Bina Insan telah melaksanakan Program Diskusi Ilmiah di Kampung Parit Haji Said pada 26 Apr 2013 di rumah Puan Zakiah binti Awang. Program ini dimulakan pada jam 3.00 petang dengan kehadiran seramai 60 orang. Ustazah Hajjah Hafsa binti Syed Mohamad sebagai Penceramah Jemputan.

Peserta-peserta khusyuk membaca surah yassin







Dalam ceramah beliau, Ustazah Hafsa binti Syed Mohamad menyentuh mengenai pentingnya setiap insan mempunyai ilmu pengetahuan supaya tidak mudah diperlekehkan dan dipergunakan oleh mana-mana pihak. Katanya lagi, ALLAH memberikan hikmah (ilmu pengetahuan) kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya dan orang-orang yang diberikan ilmu pengetahuan bererti ia telah diberikan kebaikan yang banyak”. Surah  Al-Baqarah, ayat 269.

Turut hadir diprogram tersebut ialah, Puan Siti Nasriah binti Sharip, Penyelia Kanan KEMAS Kawasan Parit Buntar, yang sudi memberikan penjelasan mengenai isu pencerobohan pengganas-pengganas Sulu di Lahad Datu, Sabah, apabila diminta untuk menjelaskan isu tersebut oleh Puan Noorhayati Mohamad, salah seorang peserta yang hadir di program tersebut.


Rata-rata peserta-peserta yang hadir meminta agar program-program seperti ini diteruskan lagi dimasa-masa akan datang.

No comments:

Post a Comment